hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Vi alla alla experter på oss själva.

Publicerad 2018-03-12 20:16:40 i Allmänt,


Som så många gånger förut kommer inläggen på denna blogg i lite olika takt. I vissa perioder trillar de in något dagligen och ibland dröjer det en vecka. Ibland finns de mer tid, ibland mindre. Dygnet har ju trots allt bara sina 24 timmar, eller hur?  

Idag jobbade jag till 15.00 och vid 17.00 hade jag ett kvällsmöte med jobbet. 2 timmars fritt emellan. Och vad passar då bättre än att springa? Jag bytte om på gymet och gav mig ut på en runda i Kalmar. En mil senare landade jag på gymet igen, duschade och åkte på mötet. Prioriteringar kan göras på olika sätt. De enda som är säkert är att dom måste göras för att de ska hända saker. Hade jag inte lärt mig själv att prioritera rätt saker så hade jag aldrig kommit dit jag är idag. Jag hade aldrig lyckats gå ner över 65 kg om jag inte hade hittat ett sätt som för mig framåt i besluten jag tar. När allt kommer till kritan handlar allt om oss själva. Vad vi har inom oss, vad vi är villiga att göra för att ta oss själva framåt och hur väl vi använder oss av allt vi varje dag lär oss om oss själva. 

Vi är alla experter på oss själva. Och de är bara  i var och en av oss förändringar kan ske. För ingen annan vet hur det känns i en annan människa. Vad menar jag med att vara expert på sig själv? Jo jag menar att jag vet hur jag funkar, i de flesta situationer, inte i alla såklart. Men jag vet vad som får mitt hjärta att slå volter. Jag vet vad som stressar mig. Jag vet att jag mår bra av struktur. Jag vet också att jag kommer fortsätta lära mig saker om mig själv så länge jag lever. 

Texten nedan skrev jag i mars förra året. Ett år senare skriver jag under på precis vartenda ord. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela