hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Tips för att bli av med överskottshud?

Publicerad 2018-03-16 07:12:01 i Allmänt,

Jag fick en fråga på instagram som jag tänker att fler av er kanske vill höra svaret på, så här kommer den: "Har du några tips för hur man kan göra för att bli av med/minska överskottshud efter viktnedgång?" 

För de första: hade jag haft ett bra tips på detta så hade jag gladerligen delat med mig av de till alla som behöver! De finns ingen snabbfix på de tyvärr och alla människor är olika. Jag kan bara prata utifrån hur de har varit och är för mig. Sen min resa startade har jag gått ner över 67 kg nu. Mitt midjemått har minskat med drygt 45 cm. Såklart syns de på min kropp att den har bärt på all denna övervikt. Men tack vare att jag har tränat relativt hårt under hela denna perioden så har min hud dragit ihop sig fantastiskt bra. 

Att jag dessutom är så pass ung som jag är (28 år) har såklart också hjälpt till. Men att jag som sagt har tränat och verkligen använt min kropp tror jag är den stora anledningen till att huden på de allra flesta ställen har följt med. Jag hade såklart min övervikt fördelad över hela kroppen men magen va stor från början och där har huden inte följt med lika bra. Där finns en hel del överskottshud som är till salu. Rättare sagt drygt 7,5 cm. Överskottshud som min läkare uppskattat väger 4-5 kg. Hud som ibland är ivägen och som irriterar. Speciellt mycket irriterar den mig när jag tränar och att de som stoppar mig är att huden gör mig mindre smidig. Att gå i bikini är de minsta som stör mig. Jag har hittat bra bikinitrosor som "samlar ihop" huden rätt så snyggt. 

Sammanfattningsvis så tror jag att de enda man själv kan göra för att ta hand om sin överskottshud är att träna. Och att försöka blanda träningen så mycket som möjligt för att få med hela kroppen. Och att någonstans landa i att kroppen trots allt är toppen som följer med oss på allt bra och dåligt vi gör med den. Jag har landat i att min kropp är stark och väldigt sammarbetsvillig som utan en enda protest har hängt med och fortfarande hänger med mig på denna resa. 

Inte så mycket tips alls, men en liten del av mina tankar kring de som förhoppningsvis kan hjälpa någon av er. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela