hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Inspirationskvällen

Publicerad 2018-03-21 19:24:26 i Allmänt,

Igår hade jag förmånen att vara inbjuden som en av fyra inspiratörer till en inspirationskväll som min lokala tidning Barometern ordnade. Kvällen började med att var och en av oss blev presenterade och intervjuade om våra olika resor. När det blev min tur spelades filmklippet upp på min målgång i Kalmar mini triathlon i somras. De va minst sagt känslosamt att se de igen och dessutom se det tillsammans med över 90 personer. Sen fick jag berättat lite kort om hur jag startade min resa och hur jag tänker kring den förändring jag har gjort. 

Jag blev otroligt berörd av alla dom andra inspiratörernas historier på olika sätt. Vi har alla gjort så olika resor men de som knyter våra resor samman är att vi alla fyra bestämde  oss för att göra de bästa vi kan utav dom möjligheterna vi har. Jag hoppas att publiken igår fick med sig lika mycket hem som jag fick. En kväll som igår ger mig så mycket energi och värme. När jag gör saker som igår trivs jag. Jag får mersmak, helt klart. Att med min historia kunna inspirera andra människor känns helt fantastiskt. 

Jag fick en kommentar efteråt igår som värmde hjärtat lite extra. Mycket för att de är just de jag vill ska komma fram i min historia. "Din resa skiljer sig från många andras. Du pratar inte om att de på något sätt va sämre förut, att du va sämre förut. Du betonar vikten av att du hade ett fint liv innan din resa också." Jag blev så glad för att för mig är de otroligt viktigt att de får lyftas fram. För de är nånstans kärnan i allt. I att jag vågade börja dendär dagen i februari 2015 och att jag fortsätter varje dag. Min resa har aldrig handlat om att fly från något utan att leta efter en ny version av mig själv. 

Om man är nyfiken så finns de ett filmklipp från inspirationskvällen på Barometerns hemsida: BAROMETERN

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela