hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

En riktig fight minsann!

Publicerad 2018-03-31 20:05:12 i Allmänt,

Idag var de dags igen! Att testa en sak jag aldrig gjort förut. Crossfit stod på schemat. Vi spenderar påsken på Gotland hos svärföräldrarna och Mickes kompis sambo tränar crossfit. Jag hängde med henne till hennes ställe och vi körde ett pass som hette "Fight gone bad". Väldigt annorlunda träningsform mot vad jag har testat. Vi kom in i en stor lagerlokal med mycket öppna ytor och fullt med vikter. Vi va runt 17 personer som skulle köra passet ihop. Först gick ledaren igenom passets upplägg och alla övningar noggrant. Vilket jag tyckte va kanon eftersom jag inte alls är van vid att jobba med fria vikter. 

Passet bestod av 5 olika övningar som man körde 1 min var i 3 varv. Vi körde: Rodd, boxjumps, sumo deadlift, wallball & push press. Först tänkte jag "detta lär vi inte bli trötta av.." Men oj så fel jag hade! Stenhårt jobb där pulsen verkligen stack iväg. När klockan stannade och jag hade jobbat klart va jag mer anfådd och slut än efter förra helgens halv marathon. Jätteroligt att få följa med och testa denna träningsform som jag helt klart fick mersmak för. Härligt med gruppkänslan och de lite mer "tuffa" eller "militära" sättet. 

Jag hoppas att jag aldrig slutar vara nyfiken på att testa nya saker. De är roligt att hela tiden upptäcka nya saker som man gillar! 
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela