hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Äntligen klartecken!!

Publicerad 2018-03-29 15:44:52 i Allmänt,

För ett år undersökte jag möjligheten att få hjälp med min "överskottshud" på magen. Jag träffade kirurg och fick beskedet att jag behövde gå ner mer för att få operation. De svaret va ganska nedslående och tog mig väldigt hårt. De blev som att någon drog undan mattan för mina fötter. Jag kände att efter allt jobb jag gjort helt själv, så borde jag kunna få hjälp med denna lilla sak. Jag valde då att pausa fokuset på operationen och la den på is. 

Men något gjorde att jag för några månader sen kände mig mogen och redo att undersöka mina möjligheter igen. Så jag bokade en telefontid med kirurgen. Idag ägde samtalet rum. Om jag har varit nervös inför de? Oh ja! Men de gick så fantastiskt bra och jag kunde inte vara gladare och mer lättad nu! Jag har nått den vikt jag behöver för att få min operation, dvs 77 kg. Jag fick idag klartecken att jag kommer få operera bort huden till hösten. Som jag skrivit förut så stör den mig inte rent visuellt längre, jag är så van vid den. Men huden är i vägen vid vissa träningsmoment och de skulle ju vara skönt att kunna ha ett par "vanliga" trosor som inte kräver nästan lika mycket tyg som en tröja.

Bättre påskpresent än såhär kunde jag inte få. Så otroligt skönt att veta och slippa gå runt och undra om de blir av eller inte. Nu vet jag att de blir av i höst. Och fram tills dess så vet jag precis hur jag ska träna, prioritera och planera för att må bäst!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-03-29 16:52:37

Grymt bra jobbat och vilken härlig present. Du är en sån inspiration!!! Kanske på ett sätt skönt att hjärnan hunnit med också. Så du verkligen kan njuta. 💕

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela