hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Müsli.

Publicerad 2018-01-25 14:41:17 i Allmänt,

Dehär med recept är inte min grej. Varje gång jag gör min egen müsli gör jag den lite annorlunda. Jag testar mig helt enkelt fram till den bästa varianten. Många av er skriver och vill ha receptet. Här kommer den senaste upplagan av de. 

• Jag lägger blandade nötter och havregryn på en plåt med bakplåtspapper. Cashewnötter, mandel, hasselnötter, valnötter och solrosfrön gillar jag. De blir lättare att få müslin krispig om man inte fyller hela plåten. 

• Jag häller ca 1,5 dl koncentrerad äppeljuice över nätterna och ringlar lite rapsolja över. Blandar sedan runt allt och sätter in plåten i ugnen. 

• Sätt ugnen på 100 grader. Rör om vid behov och håll koll på müslin. Svårt att säga hur lång tid som är lagom. Jag vill ha min knaprig. I slutet höjer jag värmen till 120 grader för ytterligare färg. 

• Låt müslin svalna på plåten ordentligt innan du lägger den i en burk. Sen är de bara att njuta av müslin. Jag brukar toppa müslin med russin, för att de är gott!  (null)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-01-30 10:15:10

Av alla hälso-/viktminskningsbloggar och instagram, så tycker jag att du är den som är mest sund. Jag är så imponerad av dig och har nu påbörjat min resa från 93 kg till 63 kg. Tänker skippa förbud men begränsa mig mer och lägga in mer motion. Det får ta den tid det tar och du inspirerar 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela