hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Fläskfilé med champinjonsås & baconströssel.

Publicerad 2018-01-20 10:17:33 i Allmänt,

Igår tog jag på mig förklädet igen och lekte kock. Att göra de är bland de roligaste jag vet! Att sen få bjuda människor jag älskar på maten, och att dom tycker den är god, är de absolut bästa. Här kommer receptet till er. 

Helstekt fläskfilé med champinjonsås, baconströssel & persilja. 
• Börja med att steka fläskfilén runtom. Salta och peppra. Lägg den sen i en ugnsform. Använd termometer för att se när den är klar.
• När fläskfilén nått ca 65 grader, ta ut den ur ugnen och skär sedan upp den i skivor. Lägg skivorna i en ugnsform. 
• Gör en champinjonsås. Jag höftar ganska mycket när jag lagar mat, mäter sällan exakta mängder. Men de går att googla recept på champinjonsås. Min innehåller: schalottenlök, champinjoner, soja, kalvfond, grädde, salt & peppar. Jag låter såsen stå och puttra på svag värme ganska länge för att den ska få god smak. 
• Stek bacon hårt, som du efter att du har hällt en del av såsen över köttet strör över.  Toppa med färsk persilja och servera! 

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela