hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Att äta på känslor.

Publicerad 2018-01-09 16:41:30 i Allmänt,

Jag får många frågor om kost. Vad äter jag för nyttig mat? Hur mycket? Hur ofta? Vad får man äta vad får man inte äta? Hur ser en vecka ut för mig? 

Jag tror de första man måste både bestämma sig för och inse är att alla är olika och fungerar olika. Man kan absolut inspireras av andra men aldrig jämföra sig med andra. Vad som år nyttigt och inte är ju något man behöver sätta i relation till hur mycket man rör sig och vad man har för mål. Jag är långt ifrån någon expert på vad som är rätt och fel, därför väljer jag att inte dela med mig av veckoupplägg och att berätta detaljerat vad jag äter. Jag har testat mig fram till vad som funkar för mig. 

Tidigare i livet om vi backar 3 år, till innan min resa började så åt jag väldigt fel. Och när jag själv ser tillbaka på de har jag så svårt att förstå hur jag kunde motivera eller försvara  de beteende för mig själv? De är något jag funderar mycket på. Och inte hittar något svar på egentligen. 

De enda jag kommit fram till och som jag till varje pris idag försöker undervika är att äta på känslor. Och då menar jag att försöka göra en känsla starkare eller mindre jobbig genom att äta sig igenom den. Om man är ledsen, arg, irriterad, stressad, glad, nervös, om man firar. Om jag va stressad tidigare över något så löste jag de med att äta en chokladkaka. Idag springer jag en runda istället. Steget från chokladkakan till löpningen va långt men ändå kort på nåt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela