hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Våga leta efter just Din sån känsla!

Publicerad 2018-02-04 15:51:31 i Allmänt,

Vad håller min motivation igång? Enkelt! De ständiga kvittot jag får så fort jag springer, kör spinning, promenerar eller boxas i form av ett colgate-leende och massvis med endorfiner som fyller hela min kropp. De är en sån otrolig "välbehagskänsla" som är svår att beskriva. Men jag ska göra ett försök, i hopp om att du också ska våga leta efter just din sån känsla. För hittar man den inom sig blir träningen något du gör för att du älskar de inte något du gör för att du borde eller känner dig tvungen. 

Just nu ligger jag i soffan, jag har precis bytt om till mina träningskläder, packat väskan och väntar in att de ska bli dags att åka till kvällens spinningpass. Efter en skön helg med tid att koppla av, sova ut, vila, äta gott och umgås med fina vänner så känner jag mig lite sådär skönt "söndags-avslappnad". Soffan är otroligt skön! Men de finns ändå inga tvivel på att jag om en kvart ska upp ur soffan, iväg till gymet och genomföra 55 min spinning. Jag behöver inte ens övertala mig själv att pallra mig iväg. De är självklart att jag ska iväg och ge min kropp och mitt huvud 55 min utav något av de roligaste jag vet. Jag vet redan nu hur känslan i kroppen kommer vara under passet och hur jag kommer känna när 55 min har gått och svetten rinner över precis hela kroppen. Känslan är en explosion av tacksamhet, stolthet, lycka och endorfiner. Och vem tusan vill vara utan de?? Inte jag! 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela