hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Ner som en pannkaka - upp som en sol.

Publicerad 2018-02-01 18:21:44 i Allmänt,

Upp som en sol, ner som en pannkaka kan man ju säga. Men idag säger jag "ner som en pannkaka, upp som en sol!" Denna torsdagen har verkligen kastat omkull mig. Vaknade tidigt och gjorde mig redo för jobbet. Fick plötsligt enormt ont i nedre delen av magen. Lyckades nätt och jämt ta mig till jobbet, fick sen hjälp att ta mig till akuten. Väl där släppte smärtan och efter provtagningar och undersökning konstaterades att de va en vätskefylld cysta på äggstocken som hade brustit. Därav smärtan tydligen. 

Helt ofarligt och allt annat såg bra ut. En sån lättnad att få reda på att allt är okej. Men så rädd jag hann bli innan jag visste. Hann tänka många katastroftankar och dumt nog googla en massa. Som sagt smärtan släppte helt och jag kunde åka tillbaka till jobbet igen.  Eftermiddagen bjöd på något helt annat. Jag hade besök av en journalist och en fotograf som gjorde ett reportage till tidningen Hälsa. Först en intervju och sen åkte vi och tog lite förhoppningsvis fina springbilder nere vid havet. Alltid roligt att få berätta min historia som jag är så stolt över och att få dela med mig av mina tankar kring hälsa. 

Nu ligger vi i soffan Micke och jag som två utslagna hjältar med varsin kebabpizza i magen. Ett fint avslut på en omtumlade dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela