hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Människor som gör saker för sig själva är häftiga.

Publicerad 2018-02-21 20:31:01 i Allmänt,

Oavsett vad de gäller så tycker jag människor som gör saker för sig själva är häftiga. Människor som utvecklar sig själva, utmanar sig själva och sätter mål för sig själva. Jag träffade just en sån människa idag. Eller ja vi har suttit på spinningcyklarna bredvid varandra förut men har inte mer än pratat om väder och vind. Vi börjar prata om den kommande Vasalopps-spinningen och om kommande mål under året. Han berättar att han förra året, precis som mig genomförde Kalmar mini triathlon. Vilket innebär 520 meter simning, 18 km cykling & 4,2 km löpning. Vi pratar om målgången och hur jäkla häftig känsla de va! 

Han berättar sen att han i år ska genomföra en halv Ironman i Schweiz i Juni. Och att han dessutom i Augusti ska genomföra en hel Ironman här i Kalmar. Otroligt häftigt! Och så imponerande! Jag blir enormt inspirerade av de! Får hur många tankar som helst och börjar genast forma egna små delmål och mål. Vi konstaterar båda två att kroppen klarar så otroligt mycket mer än man först tror. Att de handlar om att ta fram pannbenet och att med ett starkt pannben klarar man allt. 

En magisk avslutning på denna onsdag. När jag kommer in i spinninsalen är det nedsläckt. På golvet står bara ett batteridrivet blockljus framför varje cykel. De är ett "mind-spinning" pass med grymt upplägg där man får "gå in i sig själv" och känna efter i kroppen vad man har att ge just idag. Matlådan är i magen nu och känslan i kroppen är go! 

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela