hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Inga förbud - bara andra val.

Publicerad 2018-02-13 22:09:18 i Allmänt,

Kladdkakans dag, våffeldagen, kanelbullens dag, lösgodisets dag & fettisdagen "semledagen". Är ju bara några av alla "ätdagar" i kalendern nu för tiden. Jag gillar de mesta av dessa godsaker. Och jag äter dom fortfarande och jag gjort under hela min viktminskning. Däremot väljer jag på ett annat sätt än vad jag tidigare gjorde. Alltså inga förbud, bara andra val. 

Idag är de semledagen och överallt står semlor uppradade och flödet är fullt av olika varianter på semlor. I söndags bakade jag en semlekladdkaka när vi hade grannarna här på fika. De va första gången jag testade att göra de och jag tyckte den blev jättegod. Mycket godare än den klassiska semlan enligt mitt tycke. Jag valde alltså att fika på semla i söndags och jag valde att tacka nej idag. Skillnaden för mig på "förr och nu" är att jag hade tackat ja båda gångerna och förmodligen inte bara ätit en bit heller "förr". 

"Är de inte svårt att låta bli?" Jag bestämmer mig. För de är de som de handlar om gällande alla typer av förändringar man vill göra. Man måste bara bestämma sig. "Vadå bara bestämma sig? De låter så enkelt." De är inte alltid enkelt men vi har alla ett pannben värt att leta fram. 
(null)
Jag googlade semlekladdkaka och gjorde efter ett recept från mitt kök. 

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2018-02-14 07:32:15

Jag är verkligen impad av att "jag bestämde mig" verkigen funkar för dig! Att du har hållt det i flera år lixom. Jag har bestämt mig flera tiotals gånger, men alltid vacklat och gett upp mina beslut, pga att det är lättare att låta bli lixom. Så det där pannbenet du har ska du vara glad för, sjukt bra jobbat! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela