hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Första gången på gymet.

Publicerad 2018-02-05 07:45:24 i Allmänt,

Dedär första steget, jag minns de så väl. Jag hade laddat några dagar för att gå till gymet och teckna ett gymkort. Starta min resa. En pirrig känsla fylld med rädsla och förväntan. Jag tog bilen till gymet den dagen, trots att de är en sträcka på bara 1 km. Ställde bilen på pareringen och började gå mot entrén. Vägen dit är inge lång. Max 200 meter men vägen sluttar lite och jag kände mig trött redan efter den lilla promenaden. 

Hann snabbt tänka "hur ska detta gå om jag blir så trött av att ens ta mig hit?" Men jag gick in. Tecknade gymkortet. Gick in i omklädningsrummet och bytte skor. Med vattenflaskan i ena handen och de nya gymkortet i andra handen kände jag mig redan mer tränad än bara 1 timme tidigare trots att jag inte tränat än. Men jag va där. Alltså hade jag börjat.  

De första jag gjorde va att ställa mig på gymets våg. Jag ville veta var jag startade. Jag hade då inte vägt mig på säkert 5 år. Vågen visade 145 kg. En hög siffra. Men inget som slog ner mig eller fick mig att vilja ge upp redan. Tvärtom. Jag minns så väl precis hur jag tänkte.

"Okej Frida. De står 145 kg på vågen. De är mycket men de är dina egna val som lett dig fram hit. Och de är bara du som kan förändra detta." 

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2018-02-19 22:58:08

Vad grym du är! Du vågade att göra allt för att må bra. Du inspireras mycket. men jag vågar inte ens gå ut och gå bland folk inte ens på gymmet jag skämmer mig gud har aldrig bada i badhuset med min dotter skämmer mej över min kropp, sommar är jobbigt jag har badat 2 gånger och jag sitter där i en gräsmattan och vill bada men kan inte min kropp är så ful, min dotter kommer aldrig förlåta mej hon är ledsen och säger mamma du har aldrig varit me d pappa och jag i badhuset eller badat ( hur ska jag berätta till min lilla 8 årig jag skämmer mig jag säger bara kan inte simma , känner mej hemskt och dåligt jag skulle vilja ha råd , jag vill gå ner i vikt men har kämpa sen jag mins Du som vågade hur kan jag göra.?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela