hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

De har format mig till den jag är idag.

Publicerad 2018-02-19 22:05:19 i Allmänt,

En av livets alla fina saker är ju att vi själva har makten att bestämma så otroligt mycket i våra liv. Eller  hur? Vissa saker mer, andra saker mindre. När jag "upptäckte" vilken förändring jag kunde göra med min hälsa genom att prioritera  på ett annat sätt var de som att livet fick en extra guldkant runt sig. Jag vet nu va jag mår bra av. Hur jag vill prioritera. Hur jag ska tänka för att må som bäst och vilka styrkor jag har inom mig. 

De kan tyckas lätt för mig att säga dessa självklarheter nu. Men jag har varit i början av resan. Och jag gör fortfarande en resa. Den kommer pågå resten av mitt liv. Varje dag. De handlar om att varje dag välja sig själv. Att varje dag välja att göra de bästa man kan för sig själv, utefter dom förutsättningarna man har. Jag har idag svårt att förstå hur jag kunde försumma min kropp på de sättet jag har gjort under så många år. Jag hittar inga svar på de. Men jag vill så gärna hitta ett sätt att en dag förstå mig själv. 

Något som jag skrivit om förut och som fortfarande är de jag är allra mest tacksam över i mitt liv är, att jag aldrig någonsin har känt mig mindre fin eller mindre värd som överviktig. Jag har aldrig sett mig själv som tjock för att människor som betytt mycket för mig genom livet har aldrig satt den etiketten på mig. Jag fick vara Frida och de har format mig hela vägen till den jag är idag. Tacksamheten jag känner över de finns de inga gränser för. De är värt allt och lite till. 

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela