hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Vårdopp i 3,6 gradigt vatten.

Publicerad 2018-04-01 17:49:58 i Allmänt,

Nya saker är tydligen ett starkt genomgående tema för mig just nu. Inför helgens vistelse på Gotland hade svärfar bett mig ta med badkläder för att kunna delta i vårdoppet. En tradition han tillsammans med ett 50 tal andra har just 1 april. Då en av tidningarna på Gotland ordnar en tillställning på en badplats i Visby. De handlar kort och gott om att man ska doppa sig i svinkallt vatten. 

Idag blåste de ordentligt och solen syntes inte till nånstans. Termometern visade att vattnet va 3,6 grader. Kallt som attans! Men som med så mycket annat handlar de om mindset. Jag hade bestämt mig för att doppa mig långt innan jag bytte om till morgonrock och badkläder. De går inte att tveka eller fundera när man väl står där sen. Då var de bara att springa i de kalla vattnet med ett 50 tal andra,  Ett snabbt dopp sen fort som tusan upp och få på sig morgonrocken igen. Snabbt upp till bilen där Micke stod redo med en termos för att hälla varmt vatten på mina fötter. 

Nu sitter vi på båten påväg hem. Jag har precis återfått känslan i fötterna igen, vilket känns ljuvligt! Just nu är jag inte sugen på att göra om de... 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela