hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

När ska jag njuta av allt?

Publicerad 2018-04-24 18:24:26 i Allmänt,

En fin vän påminde mig igår om att man inte får glömma bort att fylla på energi. Jag har fått för mig att jag är ganska bra på de. Men när jag funderar djupare på de är de egentligen endast när jag sover som jag inte presterar. Jag har svårt att sitta still och bara vara när jag är hemma tex. Sitter jag i soffan och ser på tv hittar jag alltid nån anledning att resa mig och "fixa" med nåt. Min sambo frågar ibland: "Behöver dedär göras just nu?" Och svaret är nästan alltid nej. Jag skulle kunna vänta med att göra de egentligen. 

Samma kloka vän frågade mig också om jag känner att jag kan slappna av? Njuta av den resa jag har gjort? När jag ska svara henne dröjer jag och hon lägger orden i min mun.. "du känner dig bra och duktig när du tränar, eller hur? Och när du inte tränar känner du dig inte duktig?" Mitt i prick. Hon satte ord på de. Resan fortsätter, och nu gäller de att kunna slappa av lite mer. En utmaning helt klart. 

När jag kom hem igår bytte jag om till löparkläder, tog bilen och körde till ett ställe jag älskar att va på. Sprang längs havet och fyllde på med energi. Stannade på stranden och såg solen gå ner. 
(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela