hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Detta klarar jag!

Publicerad 2017-09-16 11:41:50 i Allmänt,

Att inställningen man väljer att ha är viktig är något jag håller fast hårt i. Den här veckan har jag varit hemma från jobbet med en otäck smärta i ryggen. Vila, lugna korta promenader och yoga har varit min träning under veckan. Till en början otroligt frustrerande och jag kände en enorm stress över att inte kunna hålla mitt vanliga tempo. 


Men istället har jag verkligen försökt att ta vara på promenaderna, vilan och de lite lägre tempot. Saktar man ner lite så ser man mer av de som är runt omkring en. Så de finns en mening med vilopauser som dessa också. 

När jag tänker tillbaka på början av min resa känns de som att de hela har gått så otroligt fort. Framförallt har det hänt så mycket på så många plan. Tänkte dela med mig av lite favorit-ögonblick.

Sommaren 2015. Nu hade jag tränat i ca 4 månader och börjat tycka att träningen va riktigt rolig och jag såg resultat. Jag hade gått ner 15 kg och kände mig smidigare i kroppen än på många år. Trots att jag då fortfarande vägde 130 kg hade jag känslan i  mig själv att "detta klarar jag!". Att få känna den känslan med en så pass lång väg kvar va värt så mycket. Redan då trodde jag på mig själv, att jag hade styrkan i mig att kämpa vidare och fullfölja. 

Detta är -15 kg bilden. Jag minns så väl när den togs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela