hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Göteborgsvarvet.

Publicerad 2017-10-01 17:53:04 i Allmänt,

Kortsiktiga och långsiktiga mål. Precis lika viktiga att ha skulle jag säga. Jag har många kortsiktiga mål, och de handlar om hur jag vill att dagen, veckan och månaden ska se ut. Jag har långsiktiga mål som handlar mer om saker jag ser mig själv göra i framtiden, som får ta sin tid. Där resan dit många gånger är precis lika viktig som den dagen man står och ska genomföra de man har bestämt. 


Ett av mina långsiktiga mål är att springa Göteborgsvarvet. En halvmara. 2,1 mil. Jag sprang 2,1 mil i somras bara för att testa om de ens va fysiskt möjligt för mig. Målet va att springa eller jogga hela tiden och ha en bra känsla i kroppen. Tiden var oviktig. De gick! De va roligt! De va jobbigt! Och där föddes idén om att genomföra Göteborgsvarvet. Ett lopp jag har hört ska vara ett av dom roligaste att springa. 

För 2 år sen hade jag aldrig ens en tanke på att springa 5 km. De fanns inte på kartan. Intresset för det fanns inte. Jag trodde verken jag nånsin skulle orka göra det eller vilja göra det. Men man vet så lite egentligen. Jag är så glad för allt jag har hittat i mig själv längs denna resan. Så många nya saker jag kan, vill och älskar att göra. Jag har sagt det innan och jag säger det en gång till, kan jag göra detta - kan alla! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-02 19:52:52

Ska du nånsin springa en halvmara, så ta Göteborgsvarvet! Det är det bästa! En folkfest. Tror själv jag ska satsa nästa år igen. Lycka till!🌸
Sofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela