hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

14 km ren tacksamhet!

Publicerad 2017-10-15 11:34:36 i Allmänt,

Lördag morgon innebär att jag slipper ställa nån klocka, vilket är underbart! Vaknade vid 9-tiden. Köpte frallor från surdegsbageriet och fixade i ordning frukost. Frukost i soffan framför Nyhetsmorgon utan någon som helst tid att passa med bästa tänkbara sällskapet. En bättre start på dagen är svår att få! 


Med 15 grader utanför dörren och en kropp som varit 110% med mig under veckan, kände jag att de var dags för en långrunda denna lördag. Låg kvar i soffan ett par timmar och lät frukosten landa. Bestämde mig för att jag skulle springa 14 km. 

Jag bestämmer alltid innan jag ger mig iväg hur långt jag ska springa. 14 km är långt för mig att springa. Visst jag har sprungit de förut och längre än så. Men de är ändå en lång distans. Och såklart utmanande. Nu kommer jag återigen "tjata" om inställning. För den är allt när jag ska göra något. Den bär mig framåt. Då finns inga tvivel. De kan inte finnas några tvivel hos mig att jag ska klara det för då sätter jag bara stopp för mig själv. 

Så jag gav mig iväg ut på min runda. Sprang 7 km till den punkt jag hade bestämt mig för att vända vid. Sprang mina 7 km tillbaka. Igår sprang jag utan musik. Jag lyssnade på min egen andning och blev chockad över "lugnet" i min andning trots den långa rundan. Otroligt häftigt hur man ändå ganska snabbt kan bygga upp en kondition. 

När jag kom hem efter rundan och landade på mattan för att strecha översköljs jag av tacksamhet. Total tacksamhet och rejält mycket stolthet. Jag gör detta möjligt för mig själv. De är coolt som attans tycker jag! Att allt är möjligt är ingen klyscha. De är precis just så. De du vill göra, kan du göra, om du är beredd att göra jobbet för de. 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2017-10-28 21:45:44

Wow! 14 km! Och jag tycker 5 kilometer låter skrämmande långt! Det är mitt mål att springa 5 km i sträck. Så min fråga är: springer du 14 km i sträck utan att promenera?? Jäkligt grymt isåfall! Jag var så nöjd idag när jag lyckades springa 7 minuter i sträck, förra rekordet var 2!

Svar: Tyckte också de kändes läskigt i början! Men de går! Jag springer hela tiden 😊 Heja dig!
Frida Rosén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela