hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Vila är inte lathet.

Publicerad 2017-11-01 18:34:16 i Allmänt,

(null)

"Lägg upp en bild nu på att du vilar och väljer att ställa in ditt träningspass. De behöver folk se också. Ligg här och vila nu. De får du." 

Sa min kloka, fina man ikväll när jag låg under en filt i soffan med träningskläderna på men med absolut noll energi till spinningpasset som jag bokat in mig på. Ibland tar energin och kraften slut även för mig. Och idag är en sån dag. Och han har så rätt i att de är viktigt att visa även den delen. Att vissa dagar kör jag full gas och kör två pass på en kväll och ibland är det vila som behövs.  

Men att vila är inte lätt. Eller jo, att vila är lätt, de är ju bara att lägga sig ner. Vad jag menar är att jag har haft och har fortfarande svårt att tillåta mig själv att vila. Jag behöver få in i mitt tänk att vila och "lathet" absolut inte förtjänar ett likamed tecken mellan sig. Och tack vare fina människor i mitt liv som påminner mig om att även jag behöver vila och får vila, så har jag blivit bättre på det. 

Så ikväll blev det ingen spinning. Jag lyssnade på kroppen och den skrek: VILA! I morgon ska jag boxas. Och jag väljer att tänka såhär: att jag kommer ha samlat på mig ny kraft och energi till de passet. Nu njuter jag av att ligga i soffan och invänta en god fisksoppa som han, den kloka, fina mannen lagar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela