hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Sånt äter väl inte du?

Publicerad 2017-11-30 22:46:19 i Allmänt,

Jag berättade idag på jobbet att ikväll ska jag baka saffransbullar! Då utspelar sig följande konversation; 
- "sånt äter väl inte du?" 
- "bullar eller vad menar du?"
- "ja sånt äter du väl inte för vikten och så?"
- "bullar är inte min favorit, men jag äter de absolut ibland och de är jättekul att baka bullar!"
- "men godis och sånt äter du väl inte?"
- "jo absolut! Jag älskar choklad! Men jag äter de inte jämt."

Så många människor har en bild av vilket som är de "rätta sättet" att göra saker på. De jag tror på och de som verkligen har funkat och fortfarande funkar för mig är att gå min egen väg. Att snickra ihop mitt alldeles eget sätt. Jag sätter målen. Jag tar mig dit. Jag bestämmer. Jag lyckas. Längs hela vägen har jag bestämt mina egna "rutiner" kring både kost och träning. För mig har det varit de viktigaste av allt, att från dag ett, äga mina val.

Jag har aldrig skyllt på någon annan för att jag hamnade där jag gjorde. De är som jag har skrivit om förut, mina val jag gjorde tidigare i livet ledde mig fram till min övervikt. Valen jag gör idag har tagit mig hit där jag är nu. Så, jag har idag valt att baka saffransbullar. Jag har också valt att inte äta någon bulle idag, utan sparar provsmakningen till i morgon. Mina val, all the way.  (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela