hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

När Aftonbladet sätter huvudet på spiken.

Publicerad 2017-11-13 20:47:05 i Allmänt,

För ett år sen mejlade jag Aftonbladet. Jag skrev och berättade om min resa. Dom valde sen att göra ett reportage. Jag va trött på rubrikerna i tidningarna som handlade om viktminskning och hälsoresor. De handlar alltid om "snabba lösningar" och ytligheten läggs i fokus. "Såhär får du ett sexpack", "gå ner 10 kg på 10 veckor!" Och så vidare..

Jag ville att fokuset skulle vara ett annat. Att någon skulle kunna få läsa om att de går att förändra livsstil och gå ner i vikt utan att gå på någon extrem diet. Och framförallt ville jag få fram att en överviktig människa inte automatiskt är en olycklig människa. 

Rubriken "äter sås, fikar och festar" hade jag själv inte valt. Men huvudsaken är att innehållet i artikeln sa mycket av de jag ville få fram. Responsen efteråt va otroligt fin. Och om artikeln gav en enda människa inspiration till att göra bra saker för sig själv är de precis vad jag hoppades på. 
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela