hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Jag är min egen ledare.

Publicerad 2017-11-14 20:16:11 i Allmänt,

Man går inte och lägger sig ena dan som en soffpotatis och vaknar upp nästa dag som en atlet. Eller hur? Nu har jag visserligen inte sett mig själv som en soffpotatis tidigare och jag ser mig inte som en atlet nu. Vad jag menar är att en förändring inte  sker över en natt. Vad jag däremot tror går att förändra över en natt är sin egen inställning till sig själv och till vad man klarar av. 

Jag bestämde mig ganska snabbt för att detta skulle jag fixa. De kan låta enkelt eller som en efterkonstruktion kanske. Men dom som känner mig väl vet att de är så jag funkar. All in! Full fart framåt! Jag bestämde mig också för att göra det på mitt eget sätt. Inte låta någon annan bestämma vad jag ska skulle äta eller på vilket sätt jag skulle träna. Jag skulle va min egen ledare. För jag vet att de är så jag funkar bäst. 

Jag hade några "ledord" från start, som är minst lika viktiga idag. 

• Fler bra än dåliga val gör dig till en vinnare.
• Du förtjänar ditt eget fokus. 
• Min resa, för min skull, mot mina mål.

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela