hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Hitta hem.

Publicerad 2017-11-12 20:51:13 i Allmänt,

Söndagkväll i soffan och helgen är nästan slut. Jag är påfylld med vila, energi och kärlek. Precis den känslan jag vill ha efter en helg. Igår va de kulingvindar här på Öland men de stoppade inte oss minsann. Nej då! Vi tog en liten löprunda ändå Micke  och jag. Motvind har fått en helt ny innebörd. En härlig kväll igår med ett fint gäng människor. 

Vaknade upp till en söndag med solsken och blå himmel. Ett perfekt springväder! Jag gav mig iväg och redan efter 1 km kände jag "flytet" i steget. Solen värmde mitt ansikte, himmelen klarblå och eftersom jag äntligen kommit på att de är himla härligt att springa utan musik så fick jag istället ljuv musik i form av fågelkvitter. Vår-feeling i november! 

Jag sprang milen och njöt av varje steg. Tittade omkring mig. Tittade på mina ben och mina fötter. Fick en "nypa-mig-i-armen-känsla" nästan. Jag springer. De känns lätt.
De är roligt. Jag orkar. Jag vill. Jag njuter. Ett evigt tjat om denhär löpningen kanske några känner.. men de jag vill förmedla är känslan i att ha hittat "hem". Att ha hittat en sak som få andra saker mäter sig med. Jag har svårt att på ett rättvist sätt kunna sätta ord på vad löpningen betyder för mig. Och vad jag vill inspirera dig till att att hitta hem. Och de är inte löpningen för alla såklart. Du kan hitta hem i promenader, simning, yoga eller vad som. 

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela