hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Att lyssna inåt.

Publicerad 2017-11-21 19:57:21 i Allmänt,

Handen upp alla som känner sig duktiga när ni tränar? Handen upp alla som inte känner sig duktiga när ni låter kroppen vila? 

Jag misstänker att jag inte är ensam om att känna såhär. Jag har supersvårt att tillåta mig själv att vila. Fast jag är väl medveten om att vilan är lika viktig som träningen. För 2,5 år sen innan jag hade börjat träna hade jag inga som helst problem med att vila. Problemet då va ju såklart att jag vilade för mycket och tränade inget alls. Denna eviga jakt på balans i  livet. 

Jag har själv valt att dela med mig av min resa. Och de ger så mycket! Verkligen! Men jag märker ibland på mig själv att jag ställer otroligt höga krav på vad jag ska leverera. Jag vill träna varje dag, vara peppande, positiv och inspirerande varje dag. Idag när jag åkte hem från jobbet och hade haft en lång dag, 10 timmar närmare bestämt, kände jag mig trött och inte alls upplagd för att gå på grupp-pass.  Men jag tänkte samtidigt att jag borde göra de. De pågick en liten kamp mellan grupp-passen och de min kropp egentligen skrek efter. En lång, kall promenad helt för mig själv. De blev en promenad och kylan fick bita mig i kinden. Precis vad jag behövde ikväll. Glad att jag lyssnade. 




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-11-21 22:56:51

Bra val! Ibland är det återhämtning som kroppen behöver ha. Det handlar om, Som du säger, balans! :) fortsätt så! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela