hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Jag visar för mig själv att jag är viktig.

Publicerad 2017-05-27 14:47:42 i Allmänt,

Jag är en person som alltid har gillat att bestämma grejer för mig själv. Sätta upp mål för mig själv gällande olika saker. I skolan tex hade jag ofta ett betyg i sikte. När jag insåg att min målmedvetenhet som jag hade i andra delar i livet också gick att använda till att förändra min livsstil blev de "lätt". När jag på riktigt insåg att det är jag själv som gör mina val. Andra kan hjälpa till, peppa, stötta. Men bara jag kan ta besluten att göra bra saker för mig själv. 


De ger mig en enorm kick att sätta upp olika slags mål för mig själv och sedan nå dit! De kan vara stora och små saker. Som igår kväll. Jag bestämde att på lördag morgon ska jag springa 1 mil, även om de är varmt och även om solstolen lockar. Under dagens mil log jag stort och tänkte flera gånger "jag gör detta möjligt för mig själv!". Klarblå himmel, havet bredvid nästan hela rundan, pigga ben, starka ben och ett pannben som jag aldrig trott att jag haft. För de va varmt även om jag sprang iväg i morse. Men jag tog mig runt och känslan efteråt när jag slängde mig i gräset va magisk på alla vis! 

Varje gång jag gör bra val för mig själv och gör de som jag själv har bestämt så visar jag mig själv att jag är viktig. De är så viktigt att lära känna sig själv och att våga ge sig själv fullt fokus. 

Hur visar du för dig själv att du är viktig? 

Kommentarer

Postat av: H

Publicerad 2017-05-27 22:20:55

Hur gör du för att vara så positiv? Jag har gått upp 15 kg sedan i höst och känner mig så ful, tjock och helt värdelös. Vill helst isolera mig från alla. Singel sen 6 år tillbaka och känner att livet är helt hopplöst just nu. Tränar gör jag men är mat, godis och chips som ger mig tröst men ångest sen när jag ätit det såklart :(

Postat av: H

Publicerad 2017-05-27 22:20:56

Hur gör du för att vara så positiv? Jag har gått upp 15 kg sedan i höst och känner mig så ful, tjock och helt värdelös. Vill helst isolera mig från alla. Singel sen 6 år tillbaka och känner att livet är helt hopplöst just nu. Tränar gör jag men är mat, godis och chips som ger mig tröst men ångest sen när jag ätit det såklart :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela