hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Spring för livet!

Publicerad 2017-01-26 21:07:34 i Allmänt,

Ni är så många fina, vänliga människor som tar er tid att skriva fina kommentarer och hejarop till mig både här och på instagram. Är så innerligt tacksam för all kärlek och pepp ni ger mig. Tusen tusen tack! Ni är också en del som efterfrågar tips om olika saker. Och kan jag hjälpa till så gör jag mer än gärna det. Vad som är viktigt att komma ihåg är att jag inte på något sätt är någon expert eller ens "kunnig" inom detta. Utan vad jag har är min egen historia och min egen resa, som har varit rätt väg för mig. Kan jag med det hjälpa någon eller inspirera någon att göra just sin resa så är det fantastiskt roligt. 


Ni är några som frågar om just löpning. Hur började jag springa? För det första började jag inte med att springa när jag vägde 145 kg, de tror jag inte min kropp hade mått bra av. Jag testade att springa i mars och då vägde jag runt 110 kg och hade hållt på med träningen i 1 år. 

Jag och två kompisar började springa intervaller utomhus på en slinga. I början handlade det om att vi gick 5 min, sprang 2 min, gick 5 min.. sakta ökade vi detta och tillslut en dag blev vi lika förvånade alla tre över att vi hade sprungit eller ja, joggat hela varvet runt (2,5 km). Jag fortsatte springa och ökade sakta på antalet kilometer. När jag i maj sprang mitt först 5 km lopp och upptäckte att jag inte kom sist av alla som sprang fick jag en enorm kick. Jag kunde också springa! Och framförallt: jag började gilla att göra det! 

Så mitt tips är att starta sakta och det allra viktigaste av allt: spring för att du gillar det och mår bra utav det, inte för att "alla andra springer". De finns massa andra bra träningsformer. Alla behöver inte springa.  

Inspireras av andra, men jämför dig bara med dig själv.  

Den översta bilden är från ett av dom första "intervall-tillfällena". Den andra bilden är lite mer harmonisk, den är tagen den gången då vi lyckades springa hela rundan. Mellan dessa bilder är det otroligt nog bara ca 1 månad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela