hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Mitt 2017.

Publicerad 2017-12-30 10:38:52 i Allmänt,

Igår när jag satte mig för att göra ett litet fotokollage över året som snart är slut slogs jag av hur otroligt fort ett år går. Men också över hur mycket som ryms i ett år. 

Under de första månaderna på 2017 gick jag igenom en ganska tuff period. Jag hade fått nej till en operation jag ville göra för att ta bort min överflödiga hud. Jag hade svårt att de allt jag hade gjort för mig själv och kände en enorm inre stress. Med hjälp av bästa tänkbara stöttningen kom jag igenom de, och blev dessutom mycket starkare. 

I april åkte jag, mamma och min lillasyster Maja på en träningsresa till Mallorca. En fantastisk vecka med tid till massor av träning men också till återhämtning. Under den veckan sprang jag 12 km i bergsterräng, och där och då va de det häftigaste jag hade gjort. 

Maj månad va loppens månad! Första loppet ut va wings for life. Ett lopp utan angiven mållinje. Mållinjen jagar dig och du bestämmer själv hur långt du ska hinna innan bilen kommer ifatt dig. Att springa över Ölandsbron och dessutom komma 13,7 km va helt otroligt. Maj fortsatte med ett gäng 5 km lopp som alla gav mig en må bra kick utan dess like. I slutet av maj under en kväll på en trång uteservering  träffade jag Micke. Jag föll pladask för honom och sen den dagen är han en av dom viktigaste människorna i mitt liv. 

Juni och Juli va härliga sommarmånader med semester, resor, fjärilar i magen och träning inför mitt triathlon i slutet av sommaren. 

Augusti bjöd på årets kanske häftigaste utmaning. Nämligen Kalmar mini tri. Först simma 520 meter, cykla 18 km för att innan målgång springa 4,2 km. En helt magisk känsla att gå i mål på samma ställe som två dagar senare tog emot alla som genomförde Ironman. Den lokala tidningen barometern intervjuade mig när jag gått i mål. De klippet spelar jag ofta upp, för jag har än idag svårt att greppa vad jag faktiskt gjorde. 

I september åkte jag, mamma och Maja till Stockholm och sprang tjejmilen. Första men absolut inte sista gången! Vilken härlig grej! 

Oktober, november, december har gått fort känns det som. Full rull i veckorna med spinningpass, löprundor och boxning. Härliga helger med middagar, soffhäng och resor till fina Gotland. 

Förra året summerade jag som "året då jag gav mig själv huvudrollen i mitt eget liv." Summera jag året 2017 låter det såhär: "året då jag upptäckte hur stark jag är." 

Gott nytt år till er alla! 💫 (null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela