hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

I alla ord ryms så mycket omtanke och kärlek.

Publicerad 2017-12-21 22:48:21 i Allmänt,

Jag tänkte nog aldrig att mitt sätt att leva, eller rättare sagt mitt sätt att inte ta hand om mig själv tidigare påverkade min familj. De förstod jag i efterhand. Att dom känt sig maktlösa många gånger och haft en oro över min hälsa. De är svårt att ta upp en sån sak med någon som behöver höra de. Och de är svårt att lyssna fast man vet att i alla ord ryms så mycket omtanke och kärlek. 

"Du är fin precis som du är. De finns bara en Frida! Men för att din kropp ska orka och för att du ska kunna leva länge och må bra behöver du bli lättare i kroppen."

Världens finaste och klokaste mamma sa detta till mig. Och jag är så oerhört tacksam! Främst för att just hon är min mamma såklart. Och för att de alltid har varit just såhär. Jag har ALLTID känt att jag är fin som jag är och att jag duger. Hade jag inte haft den grunden att stå på är jag inte säker på att jag hade kunnat göra min resa på samma självklara sätt som jag har gjort. 

Idag körde syrran och jag ett långpass på spinningcykeln igen. 2 timmar denna gången. Ett riktigt bra pass! Att kunna sitta bredvid min lillasyster och dela en sånger grej med henne är så jäkla roligt. De betyder så mycket för mig att kunna imponera på min familj med mitt sätt att ta mig fram. Istället för att dom ska behöva känna oro för mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela