hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Är jag en 38:a ????

Publicerad 2017-12-18 19:17:32 i Allmänt,

Jag börjar bli bra på att ge kroppen vila utan att få panik. En helt fantastisk känsla! Äntligen! Helgen har bestått av mycket vila och träningen som har blivit har varit promenader. Kroppen känns utvilad och stark. Vilket gjorde att jag kunde gasa på lite extra under kvällens spinningpass. Vila ger helt klart kraft och energi. Något mer som bidrog till den extra kraften i kvällens pass va dagens lyckorus i provhytten på H&M. 

Jag tog en sväng på stan efter jobbet med min bästa vän Stina. Lite julklappsfix och så hann vi såklart kolla på lite kläder. Jag hittade en jeansskjorta som jag gillade. Tog med mig två storlekar in i provhytten. En strl 42 och en strl 40. Båda va för stora. Chocken i de! Fick gå ut och hämta en i storlek 38 och den satt perfekt. Svårt att greppa! För 3 år sen va provhytter bara förenat med ångest. Ångest över att ingenting satt bra. Inte ens den största storleken jag kunde hitta. 

Att idag kunna gå in i en butik. Se något jag tycker är snyggt. Testa de och få plats i de. De är en skön lättnads och frihetskänsla. Att stå i en fin jeansskjorta i storlek 38, i en provhytt och le brett, ja de betyder mer än alla siffror i världen.  (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela