hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Man kan alltid ändra riktning!

Publicerad 2017-04-21 06:58:39 i Allmänt,

Min torsdag hann innehålla otroligt mycket! Efter jobbet åkte jag hem och svirade om till löparkläder. Jag hade som mål att springa 1 mil, och jag sprang 1 mil! Dessutom gick det fortare än nånsin. Min snabbaste kilometer sprang jag på 05:38 min/km. Vilket är helt sjukt egentligen. På ett år har jag gått från att kunna jogga 500 meter. Till att springa 1 mil i ett bra tempo. 

De jag slås av, som jag tycker är allra häftigast med allt detta, är hur jag har kunnat "rädda upp" min kropp och min kondition. Under många års tid tog jag inte hand om kroppen alls som jag borde ha gjort. Och kondition fanns inte med i livet alls. Men uppenbarligen så är det aldrig för sent att ändra riktning. 

Jag skulle vilja påstå att man kan göra allt man vill, om man vill det tillräckligt mycket. Nästa år i maj har jag som mål att springa Göteborgsvarvet. 

Precis när jag hade kommit i "mål" efter gårdagens runda ringer telefonen. Radio P4 Kalmar ringer och undrar om jag vill sitta med i deras fredagspanel. Där två panelmedlemmar tillsammans med två programledare pratar om stort och smått. Självklart tackade jag ja! Jag och den andra panelmedlemmen tar med oss varsitt ämne som man pratar kring. Jag väljer att prata om vår inställning. Att man själv har ett stort ansvar i hur man väljer att se på saker gällande sig själv och sin omgivning. Är glaset halvtomt eller är det halvfullt? 

Sen igår var det dags för lite terapi (KBT) igen. I början hade jag lite svårt för de. Tänkte att jag inte behövde de. Nu prioriterar jag den lika noga som den fysiska träningen. För de mentala är precis lika viktigt. Efter de fortsatte torsdagskvällen med taco-middag hos bästa vännen i världen. En riktig toppendag helt enkelt! Och nu är det fredag och dags för att vara med i radion. Lite nervös men de hör ju till... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela