hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

"Äter sås, fikar och festar."

Publicerad 2017-04-27 23:25:05 i Allmänt,

Jag frågade er vad ni vill läsa mer om här på bloggen, och många av er undrar mer om hur jag tänker kring kosten och hur ofta jag äter. Att uppmuntrar människor till rörelse i alla dess former känns "enkelt" och ganska ofarligt. Men så fort man tassar in på området kost blir det genast mer känsligt tycker jag. För det är så otroligt individuellt. Alla upplägg passar inte för alla. Vi är alla olika. 


När jag började min resa för drygt 2 år sen bestämde jag mig för att äta sån mat då, som jag skulle kunna fortsätta med hela livet. Alltså inte krångla till det. Inte göra det jobbigt och omständigt för mig själv. De hade säkert kunnat hålla en period, men inte i längden. Jag har hela tiden lagat vanlig mat. Den stora skillnaden för mig har varit storleken på mina portioner och framförallt mina mellanmål. Tidigare kunde jag äta winerbröd, dricka en coca cola eller äta en chokladkaka till mellis. De va mer regel än undantag. Jag hade riktigt osunda matvanor. De ser jag nu när jag titttar i backspegeln. De blundade jag för när jag befann mig där. 

Jag säger det igen, - vi är alla olika. Men jag tror att det viktigaste för att kunna göra en förändring är att först komma till insikt med vad i sitt beteende man behöver förändra, och varför. 

Någon undrade hur ofta jag äter, och vad jag äter på en dag. Jag har valt att dela med mig lite sparsamt av det eftersom jag långt ifrån har något facit på hur man bör äta. Jag vill istället försöka dela med mig av mina tankar kring kosten och valen av kosten. För jag tror det bästa blir om man kan skräddarsy sitt eget sätt. Och de kan formas efter hand. Mitt upplägg har ändrats i takt med min resa. Beroende på vad jag ha tränat och hur mycket jag ha tränat.

Aftonbladets sammanfattning av en timmes intervju med mig om min viktresa resulterade i den klickvänliga rubriken "äter sås, fikar och festar." Jag gör lite annat också.. ibland tränar jag också... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela