hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Sugen på allt mellan choklad och chips!

Publicerad 2016-12-29 18:03:35 i Allmänt,

I affären idag hade jag ungefär en miljon tankar i huvudet. 


"CHOKLAD! CHOKLAD"

"CHIIIIIIIPS!"

"Jag har ju redan fikat på en kaka idag, 
då spelar de ingen roll om jag äter lite 
godis också."

Precis allt onyttigt kände jag mig sugen på! Men så kom jag på anledningen till suget. Jag har ätit för dåligt under dagen. Därav de enorma suget. 
Så då sa jag såhär till mig själv istället: 

"Du har inte ätit tillräckligt idag. 
Väntat för länge mellan målen och druckit för lite. Därför är du sugen på precis allt. 
Stå emot!" 

Jag stod emot. Hoppade in i bilen, tog ett tuggummi och åkte hemåt. Nu har jag precis värmt en matlåda. För jag är ganska övertygad om att de va hunger jag kände och inte suget efter något sött eller salt. 

Ibland vinner man över sina egna tankar, 
och ibland gör man det inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela