hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Lyckan & livet i varje steg.

Publicerad 2018-03-06 19:49:25 i Allmänt,

Igår va jag och min lillasyster Maja på en föreläsning som Emma Igelström höll i. Otroligt givande och stark föreläsning på många sätt. Får ni möjlighet att lyssna på henne, gör de! Emma berättade om sin resa, sin karriär, sina tankar om stort och smått och sina drivkrafter. 

Idag hade jag bokat in mig på ett power-pass på gymet. Men jag bokade av de eftersom solen bestämde sig för att skina hela dagen idag och dessutom bjuda på plusgrader och därmed barmark. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att springa! Jag bestämde mig för att springa minst 1 mil. Jag sprang 12 km idag och kände lyckan och livet i varje steg jag tog. 

En helt fantastiskt runda! Att de är drygt 2 månader kvar till jag ska springa Göteborgsvarvet känns kanon. Jag är mer än laddad! Och bara snön fortsätter smälta nu så hinner jag springa många härliga långrundor innan de är dags att inta Göteborg. 

Emma Igelström pratade mycket igår om att känna lyckan i de man gör. Att ha roligt. Och jag kunde inte hålla med henne mer. Som jag har skrivit förut, jag hade inte sprungit om jag inte hade älskat de. Då hade jag gjort något annat istället. De finns ju hundra andra saker man kan göra och de finns hundra andra saker man "måste" göra. Då känns de ju helt självklart att välja de roligaste man vet när man har möjlighet att göra de. 

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-03-07 20:52:11

Hej! Jag undrar om jag skulle kunna då chatta lite med dig ang vikt på tex Facebook eller nånstans om det funkar ? Skulle verkligen uppskatta det! Mvh madelen

Postat av: Nouw.com/hundrasjuttiosjuan

Publicerad 2018-03-11 19:47:28

Åh vad kul med föreläsning! Där kan en få mycket inspiration. Vad du är grym som tog dig ut i det fina vädret 😍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela