hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Den skadeskjutna pastaexperten.

Publicerad 2018-02-18 15:50:06 i Allmänt,

Helgen började med att jag i fredags kväll skulle testa att göra egen pasta för första gången. De gick inte alls! Utan blev en total flopp. Trots att jag gick efter ett recept. Efter ett mindre psykbryt blev de kokt köpe spagetti och en helt okej köttfärssås. Men inte heller den blev som jag hade tänkt mig. De är inte ofta jag känner mig så bortkommen i köket som då. Inget gick riktigt min väg. Men man kan inte vara på topp jämt de vet jag. Men just i köket brukar jag "ha koll" och lyckas väl. Därför blir de superjobbigt när de går åt skogen. 

Igår efter en lång, skön frukost framför nyhetsmorgon gav jag mig ut och sprang 5 km. Benen va superstela efter torsdagens power-pass och när jag gick tog jag mig fram som en skadeskjuten fågel. Däremot när jag sprang gjorde de inte ont i benen alls! De va riktigt skönt och jag kände att jag hade ett riktigt bra tryck i benen. De blev en skön runda med en go känsla hela vägen. Igår kväll stod resturang Postgatan här i Kalmar för vår middag. Ett nytt ställe för mig som får toppbetyg.  

Vi har fortsatt även idag med att äta go mat! I form av brunchbuffe på Magasinet. En massa goda sallader, betor, ost, smoothies, bönor och röror. Fräscht och lite annorlunda mot andra slags bruncher där ofta bacon, våfflor och sånt står i fokus. På denna brunch fick man gott och väl plats med de man ville från efterrättsdelen. En mysig brunch med mycket skratt tillsammans med ett par kompisar till oss. Härligt! Ligger i soffan just nu och känner mig mer än redo för söndagstraditionen! Spinning såklart! 55 min cykelfest! 

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela