hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

En spegelbild jag varit bästa vän med.

Publicerad 2017-04-29 11:46:44 i Allmänt,

Jag scrollar igenom min instagram lite då och då. För det blir som en dagbok för mig ju. Och när jag gjorde de nu sist så slogs jag av hur resan har ändrat lite skepnad. Vissa saker har varit bestående hela tiden, känner i alla fall jag själv. När jag bestämde mig för att dela med mig av min resa genom instagram, bland annat så va jag väldigt bestämd över att jag skulle göra det på mitt sätt. Och framförallt så ville jag visa HELA BILDEN. Inte bara lägga upp bilder på kvargen och promenaderna. Utan också på godisskålen, vinglaset, pizzan eller soffhänget. För mig har det varit och är fortfarande viktigt att ge rätt bild av min resa. För detta är inget koncept som någon annan har bestämt åt mig. Detta är mitt hemmasnickrade sätt som jag mår bra av. 


Och kan jag inspirera andra till att vilja hitta sitt sätt eller börja forma sin egen väg för att nå ett mål, då är jag mer än nöjd. 

I början handlade mycket om kilon. Mycket fokus på hur många kg jag hade tappat på en vecka, en månad osv. Då låg fokus där för att de ändå behövde ligga där, för det fanns ingen som helst hälsovinst i den vikten jag startade i. Jag behövde komma ner i vikt helt enkelt. 

En bit på vägen började jag känna att "fasen, de är dehär slags livet jag vill leva, röra mig, våga testa nya sätt att röra mig!" Den insikten eller upptäckten va magisk. Jag insåg att just den upptäckten skulle kunna bli mitt sätt att inte bara kunna gå ner i vikt utan också kunna hålla vikten. Nya intressen föddes hos mig. Att träna. Istället för att baka flera kvällar i veckan tränade jag flera kvällar i veckan. 

På senare tid, från de att jag nådde mitt eget satta "viktmål" har de varit mycket jobb med att få med huvudet på resan också. De hade nog släpat efter lite. Bara de att bli vän med en ny spegelbild. De är en historia i sig kan jag säga. Svårt för någon att förstå kanske. "Vadå, du va stor förut och du är mindre nu, de ser du ju! Va nöjd! De är ju jättebra!" Absolut. Men jag har mött en helt annan spegelbild under många års tid. En spegelbild jag dessutom varit bästa vän med. Nu ska nya vänskapsband knytas.

Resan har formats efter hand, och kommer att fortsätta göra de. Men fokus från dag ett till nu har varit samma: Min resa, för Min skull, på Mitt sätt. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-03 10:12:32

Hej jag har följt dig på din vikt resa.jag undrar vad du äter till mellanmål. Är det bara nötter. Mvh evelina408 en trogen läsare av din blogg och Instagram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela