hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

8,2 mil bland hägg & syrén.

Publicerad 2018-05-12 09:10:09 i Allmänt,

I torsdags kände jag mig laddad för en långtur på cykel. Vädret va dessutom hur underbart som helst med knappt nån vind alls här på ön. Då gäller de att passa på. Micke och jag åkte till en gård och köpte kött, vi tog med min cykel i bilen. Därifrån började jag sen cykla. 

Jag susade fram mellan kyrkor, väderkvarnar, stenmurar och loppisar. I varje liten by jag passerade igenom kom en magisk doft av syrén, hägg, grill och nyklippt gräs. På mina ena sida bredde alvaret ut sig. På min andra sida kunde jag blicka ut över havet som va alldeles intill längs hela vägen. I dessa omgivningar är de inte svårt att trampa på. På vägen tillbaka började jag känna att energidepån behövde fyllas på. Som tur va hittade jag då ett mysigt lantcafé där jag kunde köpa en fika.

8,2 mil senare landar jag hemma igen. De blev minst sagt en långtur, med mina mått mätt. Och de är de jag jämför med som alltid. Öland är verkligen "cykelvänligt" med alla dessa små byar, otroliga vyer och små caféer överallt. De kan bli en riktig cykelsommar!

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela