hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Om jag faller, faller jag mjukt.

Publicerad 2018-04-10 19:03:34 i Allmänt,

Idag på Power-passet ser jag mig själv i spegeln men första tanken är "oj, vem är de?" När jag sen ser att personen rör sig när jag rör mig förstår jag att de är ju jag. Kanske kan låta knäppt för någon annan. De är min spegelbild men ändå inte. Jag förstår att de är jag samtidigt som jag inte gör de. Ibland känns de som de va igår jag inte fick på mig bältet i bussen eller orkade 5 min på crosstrainern. Medan jag vissa andra dagar är precis med på resan och vägen hit. 

Jag har aldrig haft problem med att möta min blick i spegeln. Inte ens när vågen stod på 145 kg, vilket va de jag vägde som mest. Jag stod framför spegeln då och log. Kände mig glad och nöjd men tänkte nånstans i bakhuvudet att "jag borde göra något innan jag far illa av de". Varför har de varit så för mig? ENKELT! För att människor i min närhet, familj, vänner och kollegor har ALDRIG värderat mig som något annat än den jag är: Frida. Dom som betyder något har aldrig fått mig att känna att jag inte duger eller passar in. 

Att jag alltid har fått känna mig bra precis som  jag är gjorde att jag vågade testa mig fram till en förändring. Jag hade nog inte vågat de annars. När jag startade min resa fanns de en enorm trygghet i att veta att om jag faller så faller jag mjukt. Och i så fall tillbaka till en person som ändå duger. 
(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Matilda (Kolonigatangrannen :)

Publicerad 2018-04-12 19:57:18

Så fint skrivet! Du är och har alltid varit världens bästa Frida <3 Är också så glad att du i denna stora förändring fortfarande är precis dig själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela