hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Något jag gör för mig och min utveckling.

Publicerad 2018-04-20 07:18:09 i Allmänt,

Som jag önskade och som jag trodde vaknade jag upp igår fylld av kraft och energi igen. Så skönt! Utmaningen nu blir att lära mig något av dehär, att stanna upp innan de tar tvärstopp. Få in att även om inte kroppen ropar efter återhämtning, så behöver den förmodligen de ändå. 

Men igår va jag som sagt tillbaka till "Duracell-mode". Då har jag flera bollar i luften och sitter inte ner långa stunder. Efter jobbet åkte jag en turné förbi ett par bilverkstäder för att få hjälp med bilen. Sen hem och förbereda middagen, dammsuga, torka golvet och tvätta. Hann landa en stund i solstolen med en dadelboll för att sen bege mig till gymet. Idag fick jag äntligen mitt power-pass! Så gutt! Efter passet handlade jag, hämtade Micke på flyget, hem och laga mat, käka och sen borde de kunnat vara nog för dagen. Men icke, då börjar Frida baka! Min pappa kommer till oss i eftermiddag och då är de klart att han ska få sina favoritkakor. Sen tog jag kväll.

I veckan fick jag mitt startbevis för Göteborgsvarvet! De närmar sig med stormsteg! Bara 4 veckor kvar tills de är dags. Känner jag mig förberedd? Oh yes! Mina förberedelser inför detta började för mer än ett år sen. Då föddes tanken på att göra en halvmara. Sen dess har jag sakta ökat på mina rundor och testat mig fram. Alltid med löftet till mig själv att de ska vara roligt och något jag gör för mig och min utveckling, inte för att bevisa något för nån annan. 

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela