hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

”Kom ihåg att du älskar att cykla!”

Publicerad 2018-04-26 13:20:01 i Allmänt,

Förra året köpte jag mig en ny cykel. De hade gått kanon att cykla på min postkod-cykel också men jag ville ha lite fler växlar och så. Har alltid älskat att cykla! Gärna långt! Igår tog min andra långrunda för i år och jag hade nästan glömt hur härligt  jag tycker de är. Hur jag försvinner in i mig själv totalt. Ju finare omgivningen är desto bättre. Igår skulle jag testa en runda här på Öland, där jag inte har stenkoll än. Men hur fel kan de gå man har ju karta i mobilen, eller hur? 

De kan gå "fel" ändå. Jag lärde mig under gårdagens tur att jag inte är läskunnig eller har något lokalsinne. Däremot har jag starka ben och kan många svordomar. Jag cyklade efter jobbet, de började bli kyligt så jag tänkte att en "liten" runda på runt 2 mil blir lagom. De va bara de att jag missade en skylt och hamnade helt fel. Ändrar riktning och tänker, "nu är jag på rätt väg!" Närmar mig en kyrka och tänker "yes! Snart hemma!" De va mycket riktigt en kyrka, men inte rätt kyrka. Kollar kartan.... 2 mil hem härifrån... de börjar regna, igen.. jag är kall, aningen irriterad på mig själv och riktigt hungrig. 

Vad fanns de för alternativ än att trampa på? Inga! De va bara att ta sig hemåt. Jag upprepade följande mantra ett par gånger "kom ihåg att du älskar att cykla! Le så går de lättare! Bara le och hitta pannbenet!" Och de gick ju såklart! Jag kom hem efter 4 mil. Trött, blöt, nöjd, hungrig. Ännu en gång då huvudet fick jobba betydligt mycket mer än benen!

(null)


(null)



Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2018-05-03 08:08:38

Hej! Jag vill bara säga att jag blir alltid så himla glad då jag läser din blogg/kollar din instagram. Du utstrålar något som verkligen smittar av sig. Jag är så imponerad av dig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela