hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Att ta tag i det.

Publicerad 2017-11-04 10:24:27 i Allmänt,

(null)

Jag får många mejl med frågan , "hur hittade du motivationen till att gå ner i vikt?" Och för mig var det så att jag hade vetat och känt under många års tid att jag skulle behöva göra något åt min hälsa. För de va verkligen så jag kände. Att de va för hälsans skull en förändring behövde ske. Inte för utseendets skull. De har jag alltid varit bekväm med. 

Men att "ta tag i det" kändes jobbigt så jag sköt det framför mig. För jag mådde ju fantastiskt bra ändå! För mig landade jag i känslan att jag skulle börja göra saker för mig själv. Börja prioritera mig själv. Och på så vis började jag röra mig. Då hade jag inte visionen att gå ner i vikt, de kom efter några veckor. Då kände jag att "dehär kan jag fixa om jag bara vill!". 

Då valde jag att berätta för familjen och vännerna och även lägga ut på instagram. Att från start få de stödet från alla nära betydde allt. Jag kände att alla trodde på mig och va beredda att stötta mig hela vägen. Därför vågade jag. Vinsten i att göra denna förändring i mitt liv hade jag aldrig kunnat drömma om. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela