hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

I varje steg finns leendet!

Publicerad 2017-12-19 20:25:02 i Allmänt,

(null)

(null)

Idag när jag  handlade i "min gamla Ica-butik" satt ett bekant ansikte i kassan. Men jag har inte träffat henne på nästan 2 år. 

"Men oj är det du! Jag känner knappt igen dig!"
Jag svarar: jajamensan de är jag! 
"Ja eller halva du i alla fall!"
Inte riktigt halva, men nästan. 
"Hur många är de?" 
60 svarar jag och i samma sekund som jag säger 60 hör jag själv hur mycket de faktiskt är. 
"De måste vara fantastiskt skönt på så många sätt!"
De är de absolut, svarar jag och packar ner mina varor. 

Om jag knappt kan greppa förändringen vissa dagar kan jag mycket väl förstå att andra människor har svårt för de. När jag kom hem bytte jag om, tog på min löparkläderna och reflexvästen. Sprang 6 km med ett härligt knaster under fötterna. Gatlyktorna som sällskap och alla fina juldekorationer. Längs hela vägen och i varje steg finns leendet med. För hade jag inte tyckt att de hade varit roligt att springa hade jag inte gjort de. Då hade jag tagit mig fram på något annat sätt. 

För jag tycker att livet är för kort för att tvinga sig till att göra saker man inte tycker är roliga. När man har chansen och möjligheten att välja. Ibland måste man såklart göra de, de är jag väl medveten om. Men jag tycker de känns ologiskt att springa för att de känns som att alla andra springer. Eller att cykla för att de just nu är poppis. De känns mer logiskt att göra saker som gör att jag ler och saker som ger mig en känsla i kroppen som jag aldrig vill vara utan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela