hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Alldeles för ofta.

Publicerad 2017-12-12 22:23:17 i Allmänt,

Förra året och året innan dess tyckte jag denna tiden på året va enormt utmanade. Då tänker jag på alla skumtomtar, pepparkakor, lussebullar och alladinaskar som finns precis ÖVERALLT under hela december. Måttfullhet har inte varit min grej tidigare i livet om man säger så. Jag blev inte kraftigt överviktig av en skumtomte och en pepparkaka direkt. Nope! Snarare 10 av varje. Alldeles för ofta. Framförallt så valde jag aldrig bort de när de fanns i närheten.

Idag äter jag fortfarande allt! Ja, allt som är gott då. Skillnaden är hur ofta jag äter de och i vilken mängd jag äter de. För två år sen minns jag väl att jag hade svårt med just fikat på jobbet. De va min första jul sen jag började min viktresa. Jag hade kommit en bra bit på resans väg, gått ner många kilo. Så kom advent och jul och allt fika. Min läsning på att inte hamna med fingrarna i pepparkaksburken vid fikarasten klockan 9 blev att alltid ha en "bättre" plan med mig. De kunde vara kvarg och nötter. Nötter och russin. Fröknäcke med ägg eller en clementin. Och de funkade för mig! De handlar om att hitta ett sätt som passar dig. Vi vet ofta rätt väl inom oss själva vilka våra "svaga" punkter är. Vill vi då undvika att falla för frestelsen i 9 fall av 10 är de alltid bra att ha en plan i bakfickan.  (null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela