hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Makten över mitt eget mående.

Publicerad 2018-01-10 19:39:35 i Allmänt,

Jag älskar att vara min egen chef när de gäller min kropp och min hälsa! Jag vet vad jag mår bra av, eller jag har lärt mig de. Jag bestämmer vad jag vill göra. Jag sätter upp mina mål. Och jag genomför. Varje dag genomför jag olika saker som jag själv har bestämt för mig själv. De är en häftig känsla att känna att man har den makten över sitt eget mående. Hur kom jag hit?

Jag har tagit små och stora kliv. Jag har lyckats och misslyckats. Jag har lärt mig massor. Många säger "jag har inte den disciplinen som du har". Men jag hade ingen disciplin från början. Den fick jag skapa för att kunna lyckas. Jag har fått träna mig själv både fysiskt och psykiskt. Och de allting landar i egentligen är att inse att ingen annan än du själv kan förflytta dig från punkt A till B. Ingen annan än du själv kan göra jobbet. 

De kan säkert uppfattas av någon som att jag skriver självklarheter. Eller att "de är väl lätt för dig att säga nu." Men jag har varit i början av en lång resa och jag har kämpat varje dag för att förflytta mig själv framåt. Jag är ett levande bevis på att de går. 
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela