hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

I de enkla ryms så mycket.

Publicerad 2018-02-14 21:01:48 i Allmänt,

Värme i hjärtat och hög puls! Jajamensan, denna alla hjärtans dag har varit fin på flera vis. Jag jobbar som assistent på en särskola och idag fick barnen med hjälp av oss vuxna göra varsin alla hjärtans dag teckning. Välja färg och sen med hjälp av våra  händer trycka hjärtan på ett papper. Blåa, gröna, gula, röda hjärtan på ett papper. Alla helt unika. Så enkelt, men i de lilla enkla ryms så mycket. När jag satt och hjälpte ett av barnen fylldes jag av sån tacksamhet. Tacksamhet över att få  jobba med något jag brinner för. Tacksamhet över att få va en liten del av dessa unika barns liv. 

Efter jobbet väntade ett blomsterbud utanför dörren. En så vacker bukett med rosa och röda rosor. Med ett tillhörande kort som gjorde mig rörd till tårar. Och eftersom herren bakom den fina buketten är på annan ort idag så drog jag iväg på ett spinningpass ikväll. De va ett riktigt pangavslut på denna fina dagen! 

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela