hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Att kunna, vilja och orka!

Publicerad 2017-09-13 10:10:45 i Allmänt,

Bättre sent än aldrig med en sammanfattning av hur tjejmilen va. 


Det blev en härlig helg i Stockholm med mamma och lillasyster Maja. Vi laddade upp med en god hotellfrukost innan bussen åkte ut mot Gärdet. Några få regnstänk annars perfekt väder för att springa. På en gräsplätt bland ungefär 30.000 tjejer, alla laddade för att springa. Alla med olika mål för sig själva men alla med en glädje för att röra sig. Så häftigt att vara en del av alla såna här typer av evenemang! 

Starten gick och vi sprang iväg längs en mysig bana. En mil har jag hunnit springa ganska många gånger under året, men varje gång jag har sprungit en mil så har det känts så olika. Lätt. Långt. Kort. Tungt. 

Efter 5 km kände jag "är jag inte framme snart", men de fanns energi kvar och kraft kvar i benen. Vid 6,5 km fick jag ett ryck och lyckades öka tempot, och sista biten in i mål kändes lätt. Mycket härlig publik sista biten in i mål. Mitt huvudmål för loppet va självklart att ta mig runt, och att le hela vägen. Sen ville jag ta mig runt under 60 min. 

När jag sprang in i mål hade de gått 58 min. Tjoho! Jag hade fixat alla tre mål. Tagit mig runt, haft roligt hela vägen och klarat mig in på under timmen! De är lika häftigt varje gång jag springer i mål i ett lopp eller tar mig runt en runda hemma på slingan. Jag är lika tacksam varje gång över att KUNNA, VILJA och ORKA! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-09-13 21:21:22

Äntligen är bloggen igång igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela