hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

För att jag borde träna.

Publicerad 2017-11-28 20:52:58 i Allmänt,

De finns så många orsaker eller anledningar till varför man tränar. Och jag tänker att de också kan ändras. När jag för 2,5 år sen började min viktresa tränade jag "för att jag borde träna". De gör kroppen gott, de i kombination med bättre mat kommer göra min hälsa bättre. 

Ganska snart tränade jag "för att gå ner i vikt". En bit in på resan började träningen handla om så mycket mer än ett "måste" för att nå mina egna mål. De började handla om att "träna för att må bra". Mina promenader, gympass och cykelturer blev viktiga på så många plan. Jag gav mig själv tid att upptäcka nya saker hos mig själv. Jag överraskade mig själv med att orka mer och mer för varje gång. Jag blev stolt över vad jag gjorde för min egen skull. 

Idag när jag tänker träning tänker jag såhär: jag tränar för att de ger mig ett lugn, en styrka och en kick. Jag tränar för att göra mig själv och min kropp rättvisa. Men framförallt så tränar jag för att jag älskar de! 
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela