hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Jag ska vara med i radio!

Publicerad 2017-03-20 18:33:06 i Allmänt,

Idag fick jag ett roligt telefonsamtal. Den lokala radiostationen P4 Kalmar ringde för att bjuda in mig till deras morgonprogram i morgon. Så himla roligt! Vid 7.00 ska jag vara på plats. Känns lite nervöst, inte så mycket över vad jag ska prata om, de känner jag mig trygg med. Ingen annan har svaren om min resa än jag själv. Men att höra min egen bonniga dialekt inspelad är alltid en obekväm grej. 


Detta blir min andra gång i radio. Där jag växte upp och gick i skola hade vi något som kallades kyrkstafetten. Vi sprang i lag mellan två kyrkor. Inom lagen fick man dela upp sträckorna som man själva ville, men alla skulle springa minst en sträcka. Minns inte riktigt längden på sträckorna men den kortaste låg på 500 meter ungefär.

Den haffade jag mycket snabbt! Den låg dessutom i anslutning till målgången. Jag sprang sista sträckan in i mål på 500 meter och tog därmed mitt lag in i mål. När jag kommit över mållinjen kommer en radio-reporter fram med en mikrofon och frågar hur det känns? Och allt som hörs till svar är jag som hyperventilerar. Succé! 

För er som vill och har möjlighet att höra min bonniga stämma är det i morgon bitti klockan 7, i P4 Kalmar som gäller. 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2017-03-21 16:39:32

Varför svarar du inte på kommentarer??

Svar: Hinner tyvärr inte svara på allt direkt. Jobbar heltid och svarar i mån av fritid som blir kvar :)
Frida Rosén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela