hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Från strl 3XL till strl 38.

Publicerad 2017-03-16 20:57:26 i Allmänt,

Jag va på stan en sväng i eftermiddag. Tog en fika med min lillasyster, systerdottern och kusinen. Jättemysigt! De är händer inte allt för ofta att jag sätter mig på ett cafe. Men ibland är det himla mysigt. 


Sen behövde jag en sport-bh. Gick in på stadium och hittade direkt en ställning där det till och med var rea! Men det mest fantastiska var att: jag behövde inte leta "längst bak" efter den största storleken. Jag tog en sport-bh i storlek 38 och den satt som en smäck. Helt jäkla otroligt! För bara 1,5 år sen behövde jag storlek 3XL. Brösten har minskat men det är smällar man får ta! 

Avslutade denna fina torsdag med ett spinningpass med min andra lillasyster på cykeln jämte. Så roligt att kunna göra såna saker tillsammans! Ett helt otroligt bra upplägg på passet idag. Instruktören släckte ner hela salen, vi cyklade i en brant uppförsbacke i nästan 8 min och från högtalarna pumpade riktigt pampig filmmusik. Magiskt! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-17 00:48:28

Hej. Jag hittade precis din blogg och jag har några frågor som jag hoppas att du kan svara på (eller iallafall någon av dem)
1. Jag har alltid älskat att simma och bada, men har inte gjort det på VÄLDIGT länge. Det är dock en bra träningsform i början (är ungefär samma storlek som du var i början) då det inte belastar knän och så. Du har skrivit att du inte ogillade din kropp även när den vvar´stor, men har du något tips till hur man ska kunna våga gå till simhallen som tjock?
2. Tränade du ensam något i början? Jag har ingen jag kan träna och få stöd i från, men vill ju ändå gärna tycka att träningen är kul (en av anledningarna till att jag inte gör det är att jag tycker det är tråkigt).
3. Tyckte du det var jobbigt att gå på gym i början (och nu med kanske)? Jag tycker det känns skitjobbigt att gå till gym för känns som om alla kommer att titta konstigt på mig eftersom jag är så tjock. (Kan ju tilläggas att jag har social ångest som känns som ett stort hinder till att jag inte vill träna)
4. Kan/vill du berätta lite om operationen av överskottshuden, kanske i ett eget inlägg? Undrar över krav på att få operation, kostnader etc. Är det bara på magen som den extra huden är? Vissa har ju på överarmar och andra ställen med.
5. Har du märkt någon skillnad i hur mycket då äter? Blir du mätt fortare och lättare nu än för två år sedan?

Postat av: Micka

Publicerad 2017-03-18 22:04:13

Så himla pepp att läsa om din livsförändring. Håller själv på med en egen och stunder när det känns tufft är jag glad att ha din instagram och din blogg! Guld värd!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela