hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Att undvika kakburken.

Publicerad 2017-03-22 19:56:06 i Allmänt,

Onsdagarna är min längsta arbetsdag på veckan. På eftermiddagen har vi möten. Onsdagen är också den dagen jag behöver ha bäst planering gällande min kost. För att inte få någon "dipp" på eftermiddagen och hamna med handen i kakburken. Jag har lärt mig att jag måste äta ett bra mellis vid 15 för att sedan orka träna direkt efter jobbet. Idag hade jag ned mig två kokta ägg och fröknäcke. 


Direkt efter jobbet gav jag mig ut på en löptur. 7 grader varmt, fågelkvitter och solen som sakta gick ner. Va tvungen att återigen stanna till på bryggan efter rundan. Och bara andas. Njuta. Vara tacksam. 

Jag får dagligen små meddelanden och kommentarer som verkligen griper tag om hjärtat på mig. Ni skriver till mig och berättar att ni inspireras av mig, att min inställning hjälper er att ta bra beslut för er själva. Och detta är just anledningen till varför jag valt att dela med mig av min resa. 

Dagen har gått i full fart och på kvällarna är jag inte världens mest sociala människa. Hoppar gärna i pyjamasen tidigt och kryper gärna ner i sängen innan de egentligen är okej för någon som inte är pensionär. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela